|
Výuka hry na trombon pro začátečníky
Kárník, Václav ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce Výuka hry na trombon pro začátečníky pojednává o výuce, praktické metodice, literatuře a motivaci žáků ve hře na trombon pro začínající hráče. Zaměřuje se hlavně na konkrétní postupy, jako jsou předpoklady pro hru na trombon, výběr nátrubku, držení nástroje, nátisk, nasazení a dýchání. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o samotných počátcích studia hry na trombon. Druhá kapitola se zabývá metodickými postupy, kde je pojednáno o nátiskových a dechových cvičeních, rozvoji techniky, způsoby hry legáta a o vyučovacích hodinách. Třetí kapitola je věnována trombonové literatuře pro začátečníky a čtvrtá kapitola je o motivaci žáků a možnostech, jakým způsobem žáky ke hře na trombon inspirovat.
|
|
Metodika hry na trombon pro začátečníky
Moťka, Lukáš ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Tématem této disertační práce je metodika hry na trombon pro začátečníky. Tato práce vychází z dlouholeté tradice české trombonové školy a popisuje její vývoj od počátku po současnost. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována historii hudebního vzdělání v Čechách a na Moravě. Tato kapitola také představuje největší pedagogické osobnosti hry na trombon Čech a Moravy. Druhá část se zabývá osobnostmi, které výrazně ovlivnily českou trombonovou školy, její trendy a jejichž metodickými postupy jsem se inspiroval. Kapitola také představuje osobnosti, které značně ovlivnily můj postoj k problematice výchovy a výuky dětí. Poslední podkapitola se věnuje Hatha józe, výraznému inspiračnímu prvku při mém studiu. Třetí část představuje novou metodiku hry na trombon pro začátečníky. Je složena z popisu důležitých funkcí hráčova těla, jako je například: správné dýchání, funkce svalů, funkce pohybového aparátu a jejich souhra v jeden harmonický celek. Každému z těchto aspektů je věnována samostatná podkapitola. Zmiňuji zde také otázku osobnosti učitele a vazbu děti a umění. V závěru se zamýšlím nad úlohou umění a rolí pedagoga při vedení žáků.
|
| |
| |
| |
|
Mezinárodní trombonové soutěže
Chmelař, Martin ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci poskytuji přehled a informace o mezinárodních trombonových soutěžích. První kapitola je vyhrazena evropským soutěžím. Jsou zde uvedeny časové intervaly, po kterých se soutěže opakují, období a místa, ve kterých se konají, podmínky pro přijetí a informace kým jsou pořádány. Druhá kapitola je uspořádána stejným způsobem a obsahuje mimoevropské soutěže. Ve třetí kapitole jsou uvedeny stručné životopisy současných nejvyhledávanějších porotců mezinárodních interpretačních soutěží.
|